fbpx
Házhozszállítunk egész Budapesten!
5 tipp kezdő életmódváltóknak

Sosem késő elhatározni, hogy egészségesebb, tudatosabb életmódra válts. Az elhatározás az első lépés, de sokan itt meg is buknak. Miért? Általában megvan a célkitűzés, mint például a fogyás, a diéta vagy a minőségi, tiszta étkezés, de ez sajnos már nem elég, hogy fenn is tudd tartani az elhatározásodat, hiszen a motiváció és a rendszeresség elveszik a hétköznapok forgatagában.

Van 5 tippünk, hogyan tudod garantáltan elérni a kitűzött célodat.

foodejo_egeszseges_eletmod_receptek_konnyureceptek_fogyokura_tippek

1. Kezdd apró lépésekben!

Kezdőként nem kell, hogy rögtön a dolgok közepébe vágj. Szoktasd meg a szervezeteddel a változásokat apránként. Először vezesd be a friss, nyers zöldségeket minden étkezésedbe. Hiába koplalsz és töltesz órákat az edzőteremben, ha nincs rendben az anyagcseréd. A zöldségek rostban gazdagok, tele vannak vitaminokkal, nyomelemekkel és ásványi anyagokkal, amik segítik és felgyorsítják szervezeted anyagcseréjét – ami az egészséges életmód, a fogyás és a kiegyensúlyozott életvitel alapja.

 

A zöldségek kifejezetten kalória szegények és a bennük lévő rost nagyon jól eltelít. Nem kell, hogy 100% zöldségből álljon egy-egy étkezésed, de iktasd be őket főétkezéseidbe vagy akár a főétkezések között a csokit váltsd le egy répára vagy koktélparadicsomra.

2. Tervezz előre!

Tervezd meg, hogy fogod folyamatosan fenntartani a motivációdat, milyen ételeket fogsz készíteni, honnan szerzed be az alapanyagokat, mikor készíted el azokat és hányszor mész el edzeni egy héten. 

foodejo_eletmodvaltas_fogyokura_tippek_dieta_receptek_konnyureceptek_gyorsreceptek_egyszeru

Ha bizonytalan vagy, kérd ki egy dietetikus vagy egy táplálkozási tanácsadó véleményét. Készíts napi-, heti-, havi tervet, írd le egy határidőnaplóba, naptárba vagy akár egy papírra. Minden nap nézd át és egészítsd ki, ha szükséges.

3. Mindig írj bevásárlólistát!

Ne indulj el bevásárló lista nélkül, hiszen akkor a legkönnyebb elcsábulnod. Ha van egy listád amihez tarthatod magad, akkor biztos lehetsz benne, hogy mindent megveszel és nem csábulsz el egy-egy kevésbé egészséges élelmiszer után. Mindig legyen a listádon fehérje forrás – akár állati, akár növényi, zöldség, gyümölcs, gabona. Nem kell a legcifrább nevű élelmiszereket megvásárolnod, néha a kevesebb több!

Ha nem szeretnél kóvályogni az áruházakban és szeretnél érdekesebb, változatosabb ételeket készíteni, nézz szét a Foodejó Receptek között és készítsd el egészséges receptjeinket.

A csomagban ezeket találod: a könnyen elkészíthető recept kiporciózott alapanyagait, egy receptkártyát az elkészítési útmutatóval és egy igazi gasztroélményt.

4.     Ne stresszelj!

A stressz csökkentése fontos tényező az életmódváltásban. Nem csak  a rendszeres mozgás és a kiegyensúlyozott táplálkozás játszik közre a fogyásban, tudatos életmódban, de a stressz mentes életvitel ugyan úgy befolyásolja a diétádat. A stressz negatív hatást gyakorol a test működésére. Ilyenkor észrevehető a depresszió, gyenge immunrendszer, lassú anyagcsere, hangulat ingadozás, növekvő zsírraktározás vagy a libidó szint csökkenése.

Természetesen tudjuk, hogy nem lehet teljes mértékben elkerülni a stresszhelyzeteket, de ha ezek közül párat alkalmazol, már közelebb jutsz a diétád sikerességéhez: rendszeres mozgás, kirándulás, meditáció, szex, elegendő alvás, pihenés, illetve a 2. pont, az előre tervezés. 🙂

5. Jutalom

Mindig motiváljon valami! Gondolkozz kis lépésekben és ne a végcélod legyen az egyetlen mérföldkő. Bontsd le ezt a folyamatot kis lépésekre: „egy hete minden főétkezéshez elegendő friss zöldséget ettem”, „10 napja nem tértem el a terveimtől”, „teljes mértékben kiiktattam a cukrot az étrendemből”, „megszabadultam 2-3 kg feleslegtől” és hasonló apróbb sikerek. Nagy munkával jár, hogy elérd ezeket a sikereket, jutalmazd meg magad egy-egy ilyen sikernél! FONTOS, hogy tervezd meg előre, hogy mi lesz a jutalom – figyelem: a kényeztetés ne legyen étel – ami lehet akár egy arcmasszázs, egy jó könyv, kirándulás a szabadban vagy bármi, ami boldoggá tesz (és nem egy mekis hamburger).

foodejo_receptek_konnyureceptek_egyszerureceptek_dieta_fogyas_tippek

Iratkozz fel hírlevelünkre még több táplálkozási tippért, recept ajánlatokért, kedvezményekért és nyereményjátékokért!

Vélemény, hozzászólás?

×