fbpx
Házhozszállítunk egész Budapesten!
Gluténmentes, vegán karfiol kenyérlapok

Ennek az alacsony szénhidrát tartalmú, glutén mentes, vegán formában is elkészíthető kenyérnek az alapja a tápanyagban gazdag karfiol. Tökéletes glutén mentes előétel vagy nasi a nyári mindennapokban!

 

A karfiol számos módon felhasználható lágy, fűszerekkel könnyen variálható ízének köszönhetően. A keresztesvirágú zöldségek családjába tartozó növény tele van fitokémiai anyagokkal és antioxidánsokkal, ami segít megelőzni a betegségeket. Gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, rostokban, fehérjében, C-, K-, V-komplex-vitaminokban, káliumban, mangánban és kolinban, amik hozzájárulnak az egészség fenntartásához.

 

Mint említettem, étrendünkben számos módon felhasználható a karfiol. Tökéletes karfiol “steak” készülhet belőle, ha grillen megsütsz pár karfiol szeletet, vagy sütőben megsütök a karfiolt rózsáira szedve, amíg tökéletesen karamellizálódnak. Megfőzve, turmixolva pedig krémes püré készülhet belőle.

De a legérdekesebb formája, amiről ez a bejegyzés is szól, a karfiol kenyér lapok, amiket ropogós előételként vagy nasiként tálalhatsz.

 

Recept

Előkészítési idő: 15 perc

Főzési idő: 25 perc

Teljes idő: 40 perc

Az alacsony kalória tartalmú, glutén mentes, sajttal szórt kenyérlapok alapját a tápanyagban gazdag karfiol képezi.

Fogás: Előétel

Nemzeti konyha: amerikai

Adag: 4-8 fő (16 kenyérlap)

Kalória: 30 kalória

 

Hozzávalók:

  • 1 fej karfiol, körülbelül 900 gramm
  • 1 nagy egész tojás vagy 2 tojásfehérje
  • 1 csésze reszelt (növényi)sajt (fajtája ízlés szerint variálható)
  • 1 teáskanál szárított olasz fűszerkeverék (oregánó és bazsalikom)
  • 1/4 kávéskanál só (ízlés szerint változtatható)
  • 1 csipet bors
  • Marinara- vagy paradicsomszósz tálaláshoz

 

Elkészítés

  1. Melegítsd fel a sütőt 230 °C fokra
  2. Tisztítsd meg a karfiolt a külső levelektől és vágd rózsáira. Rakd bele őket egy edénybe és turmixold össze amíg a karfiol olyan apró lesz, mint a rizsszemek.
  3. Öntsd át a karfiolt egy tálba, amit mikróhullámú sütőben lehet használni. Fedd le a tál karfiolt és mikrózd 10 percig.

Alternatív módok:

  • Gőzöld meg az apróra turmixolt karfiolt és zöldség gőzőlőben
  • Süsd meg a sütőben az apróra turmixolt karfiolt a sütőben 20 percig 190 °C fokon.
  1. Miután kihűlt a karfiol, helyezd egy konyharuhával kibélelt tálba. Fogd össze a konyharuha 4 sarkát és csavarj ki annyi nedvességet a karfiolból amennyit csak tudsz. Körülbelül fél csészényire számíts.
  2. Keverd össze egy tálba a karfiolt, a tojással, olasz főszerekkel, ½ csésze sajttal, ¼ teáskanál sóval és egy csipet borssal.
  3. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyezd bele a masszát úgy, hogy egy lapos, összeálló téglalapot alkosson. Körülbelül 20×30 cm-es téglalapot kapsz, ami 0,5 mm magas.
  4. Süsd meg a sütőben 15-20 percig. Vedd ki a tepsiből és szórd meg a maradék sajttal a tetejét. Süsd 5 perciga, amíg a sajt megolvad.
  5. Vágd fel a kenyeret 16 szeletre. Tálald Mariana vagy paradicsomszósszal.

 

Tápanyag táblázat / adag:

Kalória: 30 kcal

Összes szírok: 2 g

Ebből telített zsírok 1g

Koleszterin: 16 mg

Nátrium: 54 mg

Kálium: 29 mg

Fehérje: 2g

 

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

×